Page content

article content

Afspraken in de Outlook-agenda categoriseren

Afspraken categoriseren met kleuren.

U kunt afspraken in de agenda categoriseren door middel van het toekennen van kleuren.

Hiermee kunt u verbanden leggen tussen agenda-items, zodat u de items gemakkelijk kunt herkennen.

Wanneer u een kleurcategorie wilt toewijzen, gaat u als volgt te werk:

  • Voor een afspraak in Agenda Klik met de rechtermuisknop op de afspraak, wijs Categoriseren aan en klik vervolgens op een kleurcategorie.

  • Voor een geopende afspraak Klik op het tabblad Afspraak wijs Categoriseren aan en klik vervolgens op een kleurcategorie.

  • Voor een geopend vergaderverzoek. Klik op het tabblad Vergadering wijs Categoriseren en klik vervolgens op een kleurcategorie.

  • Wanneer u meer categorieën wilt zien of een nieuwe categorie wilt maken, klikt u op Alle categorieën, zodat het dialoogvenster Kleurcategorieën wordt geopend. Als u een kleurcategorie via het dialoogvenster Kleurcategorieën wilt toekennen, schakelt u het selectievakje naast de kleurcategorie in. In het dialoogvenster Kleurcategorieën kunt u ook op een snelle manier meerdere categorieën aan een item toewijzen.

Als u een standaardkleurcategorie voor het eerst aan een item toewijst, wordt u gevraagd de categorie een andere naam te geven. Op dat moment kunt u ook de kleur van de categorie wijzigen en een sneltoets kiezen.

  • De kleur die bij een categorie hoort, kunt u op elk moment wijzigen.
  • U kunt het menu Categoriseren en het dialoogvenster Kleurcategorieën ook openen door op de werkbalk op Categoriseren te klikken.